środa, 9 listopada 2011

TEGO W POLSCE NIE MAMY


Chlebowa, zimna zupa z dodatkami owoców, jej obraz jest już znany bo to ona posłużyła do zaintrygowania Was łotewską kuchnią:)




Pelmieni - wyglądają jak uszka do wigilijnego barszczu i smakują podobnie, jednak spotykam je w Rydze z rożnymi dziwnymi nadzieniami. Farsz z mięsa, twarogu czy grzybów jak najbardziej przypadł mi do gustu, ale z nadzieniem ziemniaczanym?? Zresztą to nie pierwszy raz gdzie ,,ziemniaki mnie zaskoczyły z ukrycia", ostatnio kupiłam słodka bułeczkę z ziemniakiem w środku !! TAK !! Zrozumiałabym gdyby było to pomidor bo jest to owoc wykorzystywany w naszej kuchni jako warzywo, ale ziemniak, kartofel, pyra, bulwa od kiedy?? 


Hurma, owoc wyglądający jak pomidor, smakujący jak melon. W Polsce jej nigdzie nie widziałam, ale z tego co czytałam jej import zależy od sklepów, więc może przedsiębiorcy uważają że na naszym rynku nie znajdzie ona odbiorców. Nie wiem, dla mnie smakuje.




Trunki alkoholowe

Balzam Riga  to najbardziej tradycyjny trunek. Brązowy o bardzo intensywnym ziołowym smaku (40%), czarny zmieszany z sokiem porzeczkowym (38%). Moim zdaniem brązowy produkują jako dodatek do herbaty, na te srogie zimy Łotysze potrzebują gorącego napoju z prądem:D Czarny natomiast jest jak słodziutka naleweczka mmm...




Nie ulegajcie złudzeniu, to nie piwo! To coś o smaku grejpfruta, kiwi hmmm... ok, bliżej nie określonym, jest naprawdę dobre a 5 % delikatnie poprawia humor :) Kolejnym napojem alkoholowym w puszce jest delikatnie gazowane wino, wyciąg z owoców na bazie alkoholu o ponętnej nazwie Cider KISS


Piragi !!!! Bez nich nie byłoby Łotwy na mapie :p Bułeczka z mięsnym farszem. To ciekawy produkt ponieważ ciasta nie da się określić. nie jest to francuski zawijas ani nie jest to drożdżówka. Troszkę słodkie przełamane mięsnym aromatem.




A teraz słodkości ...


Piernik??


Bracia??


Nie!! Jest to polana czekoladą masa twarogowa. Mamy do wyboru wiele smaków zaczynając od śmietankowych, czekoladowych, truskawkowych, wiśniowych, waniliowych, tiramisu, jagodowych, z dodatkami galaretek kończąc na żurawinowych. Każdy znajdzie coś dla siebie pod warunkiem że lubi twaróg 



Paru produktów będzie mi brakowało, jednak pączki pieczone przez babcię konkurencji nie maja żadnej :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz