wtorek, 14 sierpnia 2012

Co z tą POLSKĄ...kinematografią

Pamiętacie tekst o polskiej kinematografii?? Jeśli nie to wystarczy kliknąć TU i można go przeczytać. Komentarze (które nadal są niezmodernizowane pod postem) zmotywowały mnie do przedyskutowania tematu polskiego kina z osobą, która się na tym zna. Z osoba, która studiuje na Akademii Teatralnej, osobą, którą cenię za totalne oddanie się swoim pasjom.

Mój tekst nie został skrytykowany. Jednak na pytanie czy Woody Allen powinien kręcić w Krakowie film mój rozmówca powiedział - TAK POWINIEN.

Z racji tego, że mam otwarty umysł wysłuchałam argumentów i doszłam do wniosku, że plusem całej tej sytuacji jest to iż Kraków również zarobi na całej tej produkcji, zarobi na wynajęciu hoteli, restauracji itp. gdy zagrają w  filmie gwiazdy to paparazzi będą sprzedawać zdjęcia do światowych gazet- ok.

Pomijając pieniądze, może Polscy absolwenci z filmówki załapią się przy produkcji, aktorzy przy statystowaniu a nic tak nie uczy jak praktyka. Z racji tego iż to reżyser wybiera aktorów to może uda się jakiemuś Naszemu rodakowi. Aktor ,,zyskałby na wartości" grając w filmie Woody ego Allena i może zostałby doceniony na światowej scenie.

Jeśli chodzi o polskich reżyserów to rozumiem, że dla wyprodukowania filmu trzeba pieniędzy a w Polsce tych pieniędzy nie ma i temu wiele produkcji jest na niskim poziomie. Jednak nie rozumiem czemu o dobrych Narodowych filmach mówi się najpierw za granicą a dopiero później w kraju. Pewnie po części  spowodowane jest to tym, iż polscy młodzi reżyserzy wola utrzymywać kontakty z obcokrajowcami ponieważ tam są możliwości, fundusze i tam dostaje się wsparcie, którego dla początkujących w branży ludzi potrzeba a my nie interesujemy się podlotkami, my czekamy jedynie na orły.  TVP 2 ukazuje cykl dokumentalny ,,30 minut polskiego kina",dzięki temu można obejrzeć produkcje ,,nowych"  reżyserów, których nazwiska może pojawią się za parę lat na dużym ekranie. O ile nie ,, uciekną" Oni z Polski.



A tu fragment rozmowy - niemodernizowany- który moim zdaniem ukazuje jeszcze inny problem:

  • ja:masz racje ale teraz tak ogólnie czy polscy reżyserzy sa na światowym poziomie czy nigdy nie dorównamy poziomowi
  • Woody ego Allena

    M:wiesz wydaje mi się że są.Tylko w Polsce się o tym nie mówi.

    MILCZĄCY Z NAS NARÓD:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz