środa, 11 lipca 2012

Staż na Majorce? TY TEŻ MOŻESZ WYJECHAĆ !

Wielu z Was pyta co ja robię na Majorce i jak się tu dostałam i czy pracuje czy to tylko wakacje? Otóż przyleciałam tu na 3 miesiące w ramach programu LLP ERASMUS Uczenie się przez całe życie”(LLP – The Lifelong Learning Programme) do polskiej Biblioteki POLIBRO na Majorce. Dzięki życzliwości Stowarzyszenia Polaków na Majorce mogę być i żyć w tymRaju :) 






Każdy z Was może jechać!! Co trzeba zrobić? Otóż:


- należy wejść na stronę internetowa uczelni do jakiej chodzicie (dla UwB TUTAJ) i przeczytać informacje, pobrać pliki do uzupełnienia (dla UwB TUTAJ)
- następnie wysłać wiadomość do Biura Wymiany Międzynarodowej z informacją że jesteście zainteresowani wyjazdem na praktyki (dla UwB adres e mail to: erasmus@uwb.edu.pl Pani Magdalena Mielcarz zajmuje się tą tematyką)
- UWAGA będziecie musieli SAMI znaleźć sobie firmę, która was przyjmie, chyba że w biurze dadzą wam ewentualne namiary. Jednak nie martwcie się jeśli zabierzecie się za to już dziś i rozważnie roześlecie CV do przyszłych wakacji znajdzie się korporacja, która was przyjmie.
- minimalny czas pobyty na praktykach to 3 miesiące maksymalny - 1 rok - jednak trzeba być studentem wyjazd na praktyki nie jest możliwy na 2 roku 2 stopnia.


DOBRE RADY


- CV piszcie w języku kraju do którego chcecie jechać + po angielsku+ po polsku
- trzeba przygotować się że na wyjazd na praktyki dostaniecie 90 % stypendium a po powrocie resztę
- można otrzymać całościowy lub częściowy zwrot za koszty podróży wystarczy jedynie napisać podanie do dziekana do spraw studenckich (na filologii: Prof UwB Dr hab Barbara Citko)


Projekt jest finansowany z Uni Europejskiej i obejmuje kraje UE. Dlatego też musicie rozsyłać CV do krajów członkowskich. Proponuje w e mailu do Biura Wymiany Międzynarodowej zapytać o wysokość stypendium jakie dostaniecie do kraju, w którym macie zamiar spędzić praktyki żebyście mogli rozplanować wydatki. Ja przed swoim wyjazdem na Erasmusa i teraz na praktyki martwiłam się o pieniądze, jednak na podstawowe rzeczy typu opłaty i jedzenie - starcza. Jednak na przyjemności trzeba dokładać z własnej kieszeni , może więc warto postawić skarbonkę i przez cały rok wrzucać kasę żeby później wykorzystać swój pobyt na maksa.


ZACHĘCAM DO KORZYSTANIA - WARTO !!
ERASMUS ZMIENIA ŻYCIE
A PRAKTYKI TO WISIENKA NA TORCIE NASZEGO CV


Jeśli mielibyście pytania piszcie w komentarzach, odpowiem:)

3 komentarze:

  1. Zazdroszczę! Mówisz, trzeba rok wcześniej się decydować? Jak długo jeszcze będzie realizowany ten projekt? Musiałaś pisać CV po hiszpańsku? Dobrze mówisz w tym języku czy raczej porozumiewasz się po angielsku. A i jakiej wysokości jest to stypendium na UwB?
    Paula

    OdpowiedzUsuń
  2. Paula,
    napisałam że lepiej wziąć się za to rok wcześniej ponieważ nie każda instytucja odpowiada na CV i naszą prośbę o przyjęcie na praktyki. Dlatego też trzeba czasu żeby ktoś Cię przyją (chyba że masz jakieś znajomości). Jeszcze nic straconego, jeśli masz jakiś kraj, do którego chcesz wyjechać to szukaj placówek, które mogą cię ewentualnie wziąć pod swoje skrzydła. Ja nie pisałam CV po hiszpańsku ponieważ przyjechałam do polskiej instytucji - Polskiej Biblioteki POLIBRO na Majorce. Moje przyjęcie polegało na wysłaniu listu z prośbą o przyjęcie i krótkim wyjaśnieniem dlaczego do nich pisze i kto mnie będzie sponsorował. Dołączyłam moje CV. Następnie dostałam odwiedź e mailem że mam zadzwonić pod podany numer dla zweryfikowania treści listu, zadzwoniłam powiedziałam że to program finansowany z UE i mnie przyjęli. Jeśli załatwisz sobie praktyki jak najszybciej to masz pewność że pojedziesz. Ja byłam na liście rezerwowej i mimo tego, że miałam wszystko już zorganizowane na Majorce musiałam czekać 3 tygodnie na odpowiedź z Biura Wymiany Międzynarodowej czy są jakieś dodatkowe pieniądze żebym mogła jechać. Te 3 tygodnie to najgorszy czas. Nie wiedziałam czy szukać pracy na wakacje w Polsce czy marzyć że pojadę. Jednak wymarzyłam i udało się. Temu warto załatwić formalności wcześniej i nie stresować się tak jak ja:)

    Stypendium zależy od kraju do jakiego się jedzie. Hiszpania to 300 Euro miesięcznie.
    W tym roku akademickim, który się zbliża jest większy nacisk na praktyki zagraniczne więc stypendium może wzrosnąć. Program natomiast funkcjonuje od lat i będzie funkcjonował jeszcze długo.
    Co do CV jeśli chcesz żeby przyjęła cię hiszpańska firma- piszesz po hiszpańsku:)
    Tu uczę się cały czas hiszpańskiego bo po angielski dla Nich to jak dla mnie po Japońsku.

    OdpowiedzUsuń
  3. 26 year old Accountant I Aurelie Borghese, hailing from Arborg enjoys watching movies like Cold Turkey and Basketball. Took a trip to Barcelona and drives a A3. kliknij, aby dowiedziec sie wiecej

    OdpowiedzUsuń